کرکره برقی و رولاپ

ارائه خدمات کرکره اتوماتیک   از خدمات درب اتوماتیک آرین می باشد

یکی از انواع این کرکره ها که به صورت اتوماتیک عمل می‌نمایند با نام ضد سرقت معروف است اکنون می خواهیم راجع به این کرکره ها بیشتر بدانیم:همان طور که از نام این نوع از کرکره ها مشخص است کرکره هایی هستند که کار اصلی شان در ارتباط با جلوگیری نمودن از سرقت می باشد.از کرکره هایی که دارای قابلیت ضد سرقتی هستند بیشتر در مکان‌هایی استفاده می شود که بحث امنیت مهم باشد . مراکز مهمی چون پارکینگ های مجتمع ها یکی از مکان های هدف استفاده از این کرکره ها هستند.چرا که مطابق قانون شهرداری ها هم اکنون استفاده از کرکره های خودکار و برقی برای مجتمع ها ضروری است در کنار پارکینگ ها ، همه محل هایی که مایلند کارشان آسان تر انجام شود و در زمان خود نیز صرفه جویی به عمل آورند نیز می توانند مراکز هدف استفاده از کرکره های اتوماتیک و یا خودکار برقی باشند. کرکره های برقی دارای استحکام بالایی هستند و نحوه کار آن ها نیز آسان تر است بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از کرکره برقی در انواع دکان های کوچک و بزرگ خود و یا انواع محل‌هایی که نیازمند کرکره می‌باشند است.

فواید استفاده از کرکره برقی

در واقع در این بخش از مقاله ی می خواهیم به شرح این نکته بپردازیم که چه چیز باعث می شود که به جای استفاده از کرکره معمولی از کرکره خودکار برقی استفاده نماییم، بدون تردید دلیل اهمیت این موضوع چیزی نیست جز وجود یک سری ویژگی ها و قابلیت های ویژه ی به کار رفته در این نوع از کرکره ها از قبیل: اولین ویژگی خاص این کرکره ها این است که با گذشت زمان سازندگان و طراحان کرکره به این نتیجه رسیدند که علی‌رغم کرکره های ساده و معمولی قبل که دارای امنیت نبودند ، کرکره های برقی می توانند این مشکل را حل نمایند چرا که از نظر ایمن بودن و تضمین امنیت خیلی خوب، گزینه ی بسیار مناسب تری نسبت به کرکره های قدیمی بودند. دومین ویژگی خوب این کرکره ها فراهم نمودن تسهیل در استفاده برای همگان می باشد به این ترتیب فرد استفاده کننده از کرکره به هنگام بالا و پایین آوردن کرکره نمی‌خواهد به این مسئله بیاندیشد که آیا هم اکنون باید فشار و و نیروی دست من جهت عمل بالا بردن و یا پایین بردن کرکره زیاد باشد یا کم و بدون دغدغه به باز کردن کرکره می پردازد . اکنون با تکنولوژی بکار رفته در کرکره های خود کار تنها کافی است یک دکمه از کنترل کرکره را فشار بدهید تا این عمل انجام شود بی آنکه حتی نگران ایجاد سر و صدای حاصل از بالا و پایین آوردن کرکره باشید به این طریق هم در وقت خود صرفه جویی کرده اید و هم بدون دخالت نیروی دست به آسانی کار خود را انجام داده اید .

از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت کرکره های مدرن امروزی
نمای ظاهری آن می باشد که در عین کارکرد خوب از این حیث ، برجسته و زیبا هم هست. اهمیت موتور به کار رفته در کرکره های برقی: موتور به کار رفته در کرکره های اتوماتیک در واقع یکی از فاکتورهای تضمین‌کننده کارکرد طولانی‌تر کرکره می‌باشد البته این موتورها دو نوع می باشند با کیفیت بالاتر و یا پایین‌تر بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از کرکره های با موتورهای قوی تر و مرغوب تر استفاده نمایید.

تعریف و انواع کرکره برقی ها

انواع موتورهای کرکره های خودکار :

هم اکنون سه مدل از موتورهای این کرکره ها موجود می باشد که شامل موتور های ساید، موتور های سنترال و موتور توبولار می باشند که همگی موتورهای کرکره های اتوماتیک و برقی می باشند. با توجه به اینکه برای انواع کرکره ها از موتور های خاص هم استفاده می‌شود باید گفت که روند انتخاب کرکره ها بستگی به نوع کرکره دارد در حالت کلی می‌توان گفت کرکره برقی که دارای پهنای کم تر است در محیط‌های با تردد پایین تر بهتر می‌تواند پاسخ گوی نیاز ما باشد و یا مثلا کرکره اتوماتیک با پهنای بیشترممکن است با محیطی دیگر که دارای آمد و شد بیشتری است سازگارتر باشد. در این قسمت می خواهیم گذری داشته باشیم بر انواع کرکره های برقی موجود تا پایان با ما همراه باشید :
کرکره های خودکار از نوع بدون سر و صدا :
در زمان های پیشین به هنگام بالا و یا پایین بردن کرکره ها صدایی گوش خراش در محیط اطراف پخش می‌شد بعدها به فکر طراحی افتادند که صداهای زیاد حاصل از کرکره ها را از بین ببرد. کم کم با گذشت زمان و با پیشرفت فناوری در ساخت کرکره های خودکار از موتورهایی استفاده شد که توانستند از ایجاد صدای زیاد جلوگیری به عمل آورند.

کرکره های خودکار جلوگیری کننده از سرقت ها :

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که به هنگام استفاده از کرکره های معمولی ، اجناسی از مغازه و یا فروشگاهتان ربوده شده باشد و یا دیده و شنیده باشید که مغازه ای مورد سرقت قرار گرفته است ، اگر مایلید این مشکل را حل نمایید به مطالب این نوشته توجه بفرمایید:

کرکره برقی تجاری مناسب مغازه ها

هم اکنون از دو نوع تیغه در ساخت کرکره های مدرن تر استفاده می شود؛ تیغه های موجود یا از جنس فولاد هستند و یا از جنس آلومینیوم می باشند . در واقع کرکره هایی که در تیغه آنها ماده‌ی فولادی به کار رفته است دارای استحکام خیلی بیشتر نسبت به تیغه آلومینیوم می باشد که در نتیجه ی فراهم نمودن استحکام بالاتر و در نتیجه ایجاد امنیت خیلی بهتر، دیگر ما شاهد به سرقت رفتن یک محل نیستیم پس امروزه کرکره های برقی نقش بسیار مهمی را در روند پیشگیری از سرقت ایفا می نمایند. حال که صحبت ازتیغه ی کرکره ها به میان آمد ؛ شاید آشنایی با انواع تیغه های به کار رفته در کرکره های خودکار و برقی برایتان جالب و مفید باشد ، با شناخت انواع این تیغه ها همراه ما باشید. گذری بر انواع تیغه های موجود در کرکره های برقی:به عنوان مقدمه جالب است بدانید که ایده تولید نخستین تیغه های بکار رفته در این کرکره ها،از کشور آلمان انجام شد.

1.کرکره های خودکار دارای تیغه هایی از جنس آلومینیوم:

همان گونه که از نام این کرکره ها به خوبی پیداست در طراحی و تولید آن تیغه ای به نام آلومینیوم به کار رفته است این تیغه ها قابلیت استقامت خوبی در مقابل آسیب های فیزیکی هستند و رتبه دهی آنها از این منظر متوسط می‌باشد.

2.تیغه های فولادی به کار رفته در کرکره هایی با نام ضد سرقت :

تیغه فولادی تیغه ای محکم است که نسبت به تیغه های آلومینیومی بسیار محکم تر می باشد بر اساس ویژگی به کار رفته در این که کرکره ها، بنابراین آن ها را با نام کرکره ی ضد سرقت می‌شناسند که دارای گارانتی ویژه هم هستند.

3.تیغه های با قابلیت وضوح پلی کربنات به کار رفته در کرکره های اتوماتیک برقی:

این تکنولوژی ویژه مشاغل و محل هایی است که دوست دارند در همه اوقات محیط درونی محل کارشان دارای رویت جهت کنترل امنیت محل کارشان باشد . بنابراین استفاده از کرکره هایی با تیغه پلی کربنات که دارای قابلیت وضوح تصویر می باشند گزینه خوبی برای این افراد می باشد.

4. تیغه ی پانچ شده به کار رفته در کرکره های خودکار:

این تیغه ها در تولید و طراحی بعضی از کرکره های اتوماتیک برقی به کار می روند که به دلیل طراحی منحصر به فرد خود دارای محبوبیت خوبی در میان استفاده کنندگان می باشد. این تیغه ها نیز دارای قابل رویت بودن درون محل مورد استفاده هستند و برای مشاغلی که در ارتباط با امور مالی هستند مناسب می باشد برای مثال مشاغلی چون طلافروشی‌ها ، انواع سیستم بانکداری کشور و غیره از این محل ها هستند. هم اکنون می‌خواهیم به نتیجه گیری حاصل از معرفی انواع تیغه های کرکره های خود کار بپردازیم : بدون شک کرکره هایی که تیغه آن ها از جنس فولادی می باشد مناسب ترین گزینه برای انتخاب هستند چرا که با فراهم نمودن استحکام بالا و بسیار خوب می‌توانند سازگار و قابل تطبیق با انواع اقلیم آب و هوایی اعم از روزهای برفی ، ورزش باد ها و غیره باشند. تخمین مقدار هزینه تمام شده نصب یک کرکره خودکار و یا نصب موتور کرکره:

هزینه کرکره های اتوماتیک وابسته به یک سری فاکتورها است از قبیل میزان تیغه های به کار رفته در کرکره، نوع تیغه به کار رفته در کرکره، ابعاد مکان مورد استفاده ی کرکره و .. سایر موارد. بنابراین نمی‌توانیم بدون در نظر گرفتن قابلیت های محل مورد نصب ، هزینه نهایی را قبل از بررسی محل و ابعاد محل و.. سایر شرایط موجود در محیط هدف نصب کرکره برآورد نماییم. برآورد هزینه ی موتورهای به کار رفته در کرکرهای خودکار نیز همین گونه است و بسته به زمان های مختلف متفاوت می باشد چرا که این موتورها جزو واردات کشور هستند که هزینه آن ها بسته به هزینه ارز در زمان‌های مختلف قابل تغییر است .
در نهایت، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اقدام به خرید از متخصصین در این زمینه مشاوره دریافت نمایید.

نکات و توصیه های اقدامات مربوط به نصب و اجرا و تولید کرکره های خودکار برقی : اگر به هر دلیل قصد استفاده از کرکره برقی را دارید به شما توصیه می کنیم که حتما کار خود را به یک فرد زبده و ماهر بسپارید . امروزه روند استفاده و تقاضای نصب کرکره های خودکار بیش از پیش می باشد.

موارد استفاده از کرکره های برقی

امروز همگی مشاغل و یا حتی در مجتمع‌های مسکونی نیز می‌توانند از این تکنولوژی بهره گیرند برای مثال از یک مرکز مهم مثل بانک گرفته تا پارکینگ یک خانه معمولی ، همگی نیازمند استفاده از کرکره هستند. برای مطالعه بیشتر راجب کرکره مخصوص پارکینگ مشاهده کنید : کرکره برقی پارکینگ چیست و چه مدل هایی دارد
اکنون به آوردن چند نکته پیرامون نصب و اجرای کرکره برقی می پردازیم؛ همان گونه که اشاره شد تیغه هایی که از جنس فولاد هستند به دلیل اینکه استقامت بیشتری را برای ما تضمین می نمایند و نیز به دلیل هزینه کمتر آن ها نسبت به تیغه هایی که از جنس آلومینیوم ساخته شده اند ، هم اکنون با استقبال و کارکرد بسیار گسترده تری مواجه هستند و گزینه بهتری برای انتخاب به شمار می روند . تیغه های به کار رفته در این کرکره ها می توانند از نوع رنگ شده هم باشند چرا که هم اکنون تیغه های با تنوع رنگ هم موجود است که دارای قابلیت های ویژه خود نیز هستند. از قبیل جلوگیری نمودن از نفوذ سارقین و… این جاست که اهمیت نوع تیغه ها به خوبی مشهود است.

دلیل ترجیح کرکره های خودکار به کرکره های قدیمی

در پایان می خواهیم بدانیم که دلیل اینکه هم اکنون با تقاضای بیشتری جهت نصب نمودن کرکره های خودکار مواجه هستیم چیست ..اگر با نمونه ای از قابلیت های این کرکره ها آشنا باشیم آن گاه علت این موضوع را در می‌یابیم . در ادامه به ذکر برخی از این خصوصیات که سبب تمایز این نوع از کرکره ها شده است می‌پردازیم؛ این کرکره ها نسبت به کرکره های معمولی دارای امتیاز های ممتاز و ویژه هستند مثلا هنگام استفاده از آن ها دیگر نیازی به گرفتن گوش هایتان ندارید! چرا که دیگر با صدای گوش خراش حاصل از آن ها مواجه نیستید به این طریق، نبود صدا های حاصل،حتی محیط اطراف را هم آزار نمی دهد. نمونه ای دیگر از این قابلیت‌ها این است که هم اکنون مراکزی وجود دارند که به شما خدمات تعمیر نمودن کرکره ها را ارائه می نمایند. هم چنین دارای امنیت بالاتری می باشد به گونه ای که قادر است از ربوده شدن تجهیزات موجود در یک محل جلوگیری نمایند. از دیگر قابلیت ها می‌توان به کاربری آسان آن اشاره نمود به این صورت که نیاز به نیروی فیزیکی به هنگام استفاده نیست و به وسیله استفاده از یک کنترل این کار انجام می‌شود و بسیاری از ویژگی‌های حائز اهمیت دیگر . با توجه به این ویژگی‌ها طبیعی است که رفته رفته شاهد کاهش استفاده از کرکره های معمولی و جایگزین شدن آن ها با کرکره های اتوماتیک باشیم.هم اکنون به قیمت نهایی اجرای این پروژه یعنی مراحل ساخت و نصب کرکره های خودکار ، نسبت به زمان های اولیه ورود این تکنولوژی کمتر شده است که مجموع این عوامل باعث گسترش استفاده از کرکره برقی شده است.

 

انسان ها از گذشته تا کنون همواره تلاش کردند , که از پیش امد های نا متعارف جلوگیری به عمل آورند . این تلاش موجب خلق , ابزار و کالاهایی شد که به افزایش امنیت کمک شایانی میکنند, موضوعی که امروزه با پیشرفت فناوری وارد عصر
جدیدی شده. ایمنی , امنیت و رفاه سه کلمه ای است که بودنشان در زندگی هر فردی الزامیست و چشم پوشی از این سه امر یعنی بروز خطرات ,خسارات و مشکل های متعدد . حال بر این مبنا میتوان از ابزار و کالاهایی بهره بریم تا در راستای افزایش امنیت و راحتی ما اقدام کنند . مکان هایی چون فروشگاه ها ,اصناف و غیره به دلیل آسب پذیری ,به امنیت بیشتری احتیاج دارند به همین دلیل یکی از وسایلی که میتواند به خوبی امنیت این مکان ها را فراهم کند و از بروز خسارات احتمالی جلوگیری به عمل آورد , کرکره میباشد . در ادامه این وسیله پر مصرف و پرطرفدار را بررسی میکنیم .

دلایل و موارد استفاده از کرکره های برقی

فروشگاه ها ,اصناف , مراکز خدماتی و غیره ..برای بالا بردن امنیت , احتیاج به یک مکمل برای درب های خود دارند , معمولا درب این مکان ها از ایمنی و امنیت چندانی برخوردار نیستند .از این رو کرکره های برقی بهترین انتخاب است . وظیفه
کرکره های اتوماتیک بالا بردن امنیت و رفاه ,برای مکان های نام برده است که تا کنون در این امر نیز موفق عمل کرده . کرکره ها فقط مختص به امروز نبوده و قدمتی تاریخی دارند اما با پیشرفت فناوری صنعت کرکره سازی نیز وارد فاز جدیدی
شد و کرکره های اتوماتیک را خلق کرد که به سرعت در حال رشد و جایگزینی با کرکره های منسوخ است .

تفاوت کرکره های برقی با دستی

در کرکره های جدید تغییرات چشم گیری نسبت به گذشته صورت گرفته در این راستا کرکره های برقی بسیار ایمن تر , کارکردی آسان تر و جلوه ای زیبا تر نسبت به کرکره های دستی دارد . کرکره های برقی از فناوری اتوماتیک بهره گیری
میکند تا فرایند پایین و بالا رفتن آن توسط ریموت انجام شود , این قابلیت کار را برای افراد راحت تر ساخته , همچنین کرکره های برقی در هنگام فرایند بالا و پایین رفتن , آلودگی صوتی تولید نمیکنند, موردی که در کرکره های دستی یک مشکل
محسوب میشود . کرکره های پیشین از زیبایی چندانی برخورد دار نبودند اما در کرکر های برقی این مورد برطرف شده و به واسطه طراحی مهندسی شده و دارا بودنه اشکال مختلف , جلوه ای زیبا به مکانهای مربوطه میبخشد . کرکره های برقی را میتوان در خانواده درب های سکشینال جای داد

دو بخش اصلی کرکره های اتوماتیک

کرکره های برقی از دو قسمت اصلی یعنی موتور و تیغه تشکیل میشود .موتور و تیغه , دارای انواع مختلف است , اکنون هر یک را بررسی میکنیم.

موتور کرکره های اتوماتیک :موتور های ساید ,موتور های توبلار , سانترال موتور توبلار :موتور های توبلار جزو پر مصرف ترین موتور های کرکره های اتوماتیک است . علت این امر را میتوان عملکرد درخشان و نصب راحت دانست . موتور های توبلار برعکس رقبای خود فاقد کاسه فنر میباشد که میتوان این موضوع را یک امتیاز مثبت به حساب آورد.

موتور های ساید :موتور های ساید نسبت به موتور های دیگر از توان بیشتری برخوردار است , به همین علت , این موتور در کرکره های بزرگ با وزن بالا به کار گرفته میشود .موتور های ساید بر رویه ورقه پلیت قرار میگیرند . موتور های سانترال : موتور های سانترال از دو رقیب خود بازمانده و خواهان چندانی ندارد زیرا به علت قیمت بالا مقرون به صرفه نیست به علاوه نصب این موتور بسیار سخت تر از موتور های دیگر است و در بازده های زمانیه مختلف احتیاج به سرویس دارد

حال به سراغ بررسی تیغه ها میرویم
لازم است بدانید که تیغه همان کرکره میباشد که از نظر جنس و طرح به شاخه های مختلفی تقسیم میشود .

جنس تیغه ها :معمولا تیغه ها از جنس آهن , المینیوم ,گالوانیزه و پلی کربنات ساخته میشود . تیغه ها المینیوم از جنس های دیگر پر مصرف تر است . از لحاظ جلوه ظاهری , تیغه های پلی کربنات از سایرین مناسب تر است به دلیل آنکه این نوع تیغه بی رنگ است و به مانند یک شیشه عمل میکند به گونه ای که شما میتوانید از بیرون نمای داخل را نظاره کنید اشکال مختلف کرکره ها )تیغه( همانگونه که گفته شد تیغه یا همان کرکره , دارای اشکال متفاوت است که شامل : تیغه های دو جداره , تک جداره ,تیغه کپس , تیغه پانچ شده و تیغه دوجداره فوم دار و پل دار میباشد تمام قطعات کرکره های اتوماتیک یک کرکره کامل دارای قطعات مختلفی میباشد که هر قطعه مسئولیت خاصی را به دوش میکشد

موتور : مکانیزم اصلی , یعنی بالا و پایین بردن کرکره بر عهده موتور میباشد , تامین نیروی لازم برای به حرکت در آمدن توسط موتور صورت میگیرد

تیغه: همانگونه که در متون بالا گفته شد , تیغه ها همان کرکره هستند که بر اساس طرح و جنس تقسیم بندی و استفاده میشوند

ریل : ریل ها قطعه ای مهم هستند که بر روی آن تیغه سوار شده تا اجازه حرکت پیدا کند .

شفت : شفت ها قطعه ای استوانه ای شکل میباشند که کرکره به هنگام بالا رفتن به دور آن پیچیده میشود . شفت ها را از جنس
فولاد میسازند

پلیت : پلیت ها ورقه هایی هستند که بر روی پروفیل یا قوطی جوش داده میشوند تا موتور بر روی آن نصب شود

اندیکپ : به طور ساده و خلاصه اندیکپ متصل کننده ورقه پلیت به شفت هست

 

سیستم های مختل در کرکره های اتوماتیک

کرکره های برقی همانگونه که از نامشان مشخص میباشد , برای فعالیت احتیاج به نیروی برق دارد . حال در این موقع سوالی پیش می آید , که به هنگام قطع برق چه باید کرد . به این منظور دو سیستم پیشرفته به اسم خلاص کن و برق اضطراری برای کرکره های برقی ساخته شد که هر کرکره فقط از یکی از این سیستم ها بهره میبرد

سیستم برق اضطراری :این سیستم به مانند یک باتری عمل میکند ,ابتدا برق را در خود ذخیره میکند و در صورت نبود برق
از برق ذخیره شده برای فعالیت استفاده میکند

سیستم خلاص کن : این سیستم هیچ شباهتی به سیستم برقی ندارد . کار این سیستم بدین گونه است که به هنگام قطع برق ,
سیستم خلاص کن درب را از حالت اتوماتیک به حالت دستی تغییر میدهد و مکانیزم بالا و پایین بردن کرکره مانند گذشته به